2 jan. 2009

Minnen!


klickbar! ;)

haha, gissa man skratta när man kollade i mammas bilder?! x) bilder från 03-06.
här är lite blandning av det, det jag kommer ihåg mest av! :)

Första bilden högst uppe till vänster; mammas morfars begravning blandat med både skratt och gråt. En oförglömlig dag..! Rest in Peace.

Andra bilden;
Partygänget från fjällen! x) På en vecka fick vi 5 barn 25 kr var från deras pant (mestadels ”vuxendricka”) och den veckan tror jag aldrig kommer glömma! Så jäkla skoj! Hoppas det blir något liknande något år snart igen.:)

Tredje; Pappas 40års kalas. Massor av folk, massor av saker och massor av skratt! En dag man aldrig glömmer.

Fjärde - den stora bilden; När vi var i gran canaria 05. Jag av ca 200 pers fick komma ner och ta emot denna söta lilla köttätande varelse! (: lite läskigt var det dock för samtidigt hade odm ute örnen som cirkla runt oss där uppe.. menmen, jag klara mig! x)

Första bilden på andra ”raden”; Min underbara farbror under släktträffen 05. Här ser ni vart allt kommer ifrån! x) tänkte med mina fina tecknen och så.. bara tungan som saknas! xp för er som vill veta så satt vi mittemot varandra medan vi åt och vi satt bara och räckte ut tungan åt varandra plus sparka varandra på bena x) och när farmor sa till oss satt vi som ljus och frågade vad vi gjorde XD minnen! =)

Andra bilden; Min pappas morbrors husdjur. Söt eller vad?! :) dom tog hand om den efter den hade fått för lite näring under en vinter och gick utan flock. Tog hand om det ca 1 år innan dom släppte ut den igen! (:

Tredje bilden; Jag och syster fick dela på en gigantisk portion med glass! :) underbart gott och ja - vad mer kan man säga! x) gran canaria 05.

Fjärde bilden; Täääänk så långt hår jag har haft?! Nästan äckligt.. ;o Var ca 5-10 cm längre också än vad det var på kortet.. :O

Första bilden på tredje "raden"; jag och kusin sam. älskade och älskar småungar! ;) på besök här på sjukhuset, han var ca 1-2 dagar gammal :)

Andra bilden; Våran absolut finaste snögubbe! =) Ljus till ögon, stora runda fina stenar till knappar och mammas fina halsduk! :) Var jag, min pappa, syster, Thomas, kusin viktor och hans kompis som gjorde detta mästerverk *skratt*

Tredje bilden; CISSI! älsklingen.. Under fjällenresan då hon var sådär 6 månader? glömmer dig aldrig tjejen..

Fjärde bilden; Jag och kussen maja, var väl ett par veckor på bilden. som sagt, älskade/älskar småttingar! :)

Femte bilden; Nästan hela uppsala gänget på släktträffen på pappas sida 05. Med på bild är; Jörgen, Pierre, Matilda, Linnea, Sofia, Maria, farmor Laila med hennes bror (? namn?), André och farbrors f.d. Sara. Var ju sisådär 20 pers till bara! x)

SISTA BILDEN; Pridan, Good Luke Pride. En helt underbar häst som jag red ett par gånger under mitt år där jag var 10/11 (få se.. 04/05?) Jag var väl ca 120-130 cm lång medan han var ca 160-170cm hög. Han lärde mig älska vilken häst som helst! Alla hade något emot han, "han är ju gammal travare, han kan ju inte göra något så gammal som han är!, han bits ju - han kan man inte vara nära, han sparkas - han borde tas bort!" m.m. men det var aldrig någon som kände han! inte ens jag men jag visste på den korta tiden att han skulle aldrig göra mig något. efter ca 6/8 månader såldes han och drygt ett-två år senare avlides han p.g.a. jäkligt onödiga skador! han var då ca 22/23 år gammal och hans dåvarande ägare skulle hoppa med han, la upp bommen på först 90 cm (utan uppvärmning!) och höjde sedan till 120/130 cm. Innan detta hade han fått meddelandet av förslitna leder både fram och bak så han fick endast köra lätt arbete, d.v.s. skogsturer med lite, lite trav. Undra varför han var tvungen tas bort? Så himla dumt.. >.<'

Inga kommentarer: